سایتicon
وکیل خانواده از ضروریات فوری و جدی جامعه ماست - سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل خانواده از ضروریات فوری و جدی جامعه ماست
عسکری راد در گفت‌وگو با ایسنا
   یک عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: وکیل خانواده یکی از ضروریات فوری و جدی جامعه ماست.
حسین عسکری راد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا در ارزیابی از طرح وکیل خانواده که اخیرا از سوی رییس قوه قضاییه مورد اشاره قرار گرفت، اظهار کرد: همه مردم علاوه بر اینکه در خانه خود هستند در جامعه نیز نقش ایفا می‌کنند و لازمه ایفای نقش در جامعه خرید و فروش، قرارداد، خرید و اجاره خانه، پرداخت، دریافت و کار کردن است که همه این کارها دارای ابعاد حقوقی است حتی اگر افراد به هیچکدام از اینها نیاز نداشته باشند حداقل این است که هر شخص یک همسایه دارد و نوع مناسبات خود را در ارتباط با آن همسایه از لحاظ فنی،حقوق و تکالیف تنظیم می‌کند.
این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: زندگی جمعی مجموعه‌ای از تکالیف و حقوق است که اشراف نداشتن به آن ممکن است مقدمه خسران و زیان را برای هر شهروند فراهم کند و چون ممکن است همه متخصص حقوق نباشند، لازم است از کسی که در این زمینه تخصص دارد نظر مشورتی بگیرند.

وی با بیان اینکه مراجعه به وکیل تنها در مواقع نیاز، به دلیل عدم اشراف وکیل بر سوابق یک خانواده، هزینه بر و زمان بر خواهد بود، گفت: بهترین راه، ارتباط هر خانواده با یک وکیل است که در کنار این ارتباط قراردادی وکیل و خانواده، ارتباط روانی و عاطفی هم ایجاد شود به نحوی که وکیل خانواده فایلی از اعضای خانواده‌ای که با آنها قرارداد دارد در جنبه‌های اقتصادی، شغلی و خانوادگی آنها داشته باشند که هر یک از اعضای خانواده راهنمایی خواستند وکیل با توجه به نیاز آنها پاسخ دهد و هر زمانی هر خانواده‌ای که نیاز داشت بتواند بدون اتلاف وقت با وکیل خانوادگی خود تماس بگیرد و مشورت کند و وکیل نیز بتواند با توجه به سوابق خانواده و شناختی که از اعضای آن دارد راهنمایی بهتری ارایه دهد.

عسکری راد درباره زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح وکیل خانواده اظهار کرد: برای بسترسازی این طرح نیاز به کار فرهنگی وجود دارد. رسانه‌های جمعی دیداری و شنیداری این فرهنگ را ترویج و این ضرورت را برای خانواده‌ها توجیه کنند که نیاز دارند با یک وکیل یا حقوقدان مرتبط شوند این چیزی است که متاسفانه در برخی رسانه‌ها عکس آن عمل می‌شود. رسانه ملی ما یا برخی مسوولان نه تنها این ضرورت را در گفتارهایشان بیان نمی‌کنند بلکه گاهی با اظهارنظرهایشان مردم را از وکیل به وحشت می‌اندازند و این کار ضد بسترسازی و ضد فرهنگی است.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز درباره نحوه کاهش هزینه‌های طرح وکیل خانواده نیز گفت: ارقامی که در این باره مبادله خواهد شد، بسیار کم است. وقتی خانواده‌ای سالیانه با وکیلی قرارداد داشته باشد، هزینه‌های بسیار کمتری را متقبل خواهد شد. ضمن آنکه هر خانواده می‌تواند از وکلایی استفاده کند که میزان حق المشاوره آنها با وجوه خانواده تناسب داشته باشد. تعدادی از وکلا می‌توانند به عنوان وکیل خانواده کار کنند و خواسته‌ها با حق المشاوره متناسب شود.

iranbar




نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir