سایتicon
بارزترین علل طلاق در جامعه چیست؟ - سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بارزترین علل طلاق در جامعه چیست؟
دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: طبق آمار و تحقیقات انجام شده در ایران، بارزترین علل طلاق مربوط به خشونت خانوادگی، اعتیاد، فقر و مشکلات اقتصادی و مسایل جنسی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خوزستان، فرهاد افشارنیا در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی خوزستان اظهارکرد: باتوجه به این که 75 درصد از طلاق‌ها ناشی از فقدان یادگیری زوجین است، برای رفع هر یک از این علت‌ها تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی ضروری است.

وی افزود: فقر و مشکلات اقتصادی، به معنی ضعف و ناتوانی در تامین نیازهای اصلی زندگی مشترک، نیز منشا 25 درصد دیگر طلاق‌ها است.

افشارنیا بیان داشت: در تحقیق دیگری از یک جامعه آماری جوان، 40 درصد از پاسخگویان اعلام کرده‌اند که بیشترین مشکلات آن‌ها در مورد ازدواج و طلاق، نبود مراکز علمی و تخصصی است.

وی گفت: نرخ ازدواج در سال 90 نسبت به سال قبل از آن با رشد منفی 1.8 درصدی مواجه بود. همچنین در سال 89 به ازای هر 6.5 ازدواج، یک طلاق و در سال 88 به ازای هر 7.7 ازدواج یک مورد طلاق رخ داده است که نشان‌دهنده افزایش نرخ طلاق در دو سال گذشته است.

وی گفت: با پیگیری راهکارهای علمی و استفاده از ابزارهای فرهنگی می‌توان نسبت به کاهش پدیده طلاق اقدام کرد.
خبرگزاری ایسنا




نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir