سایتicon
ممنوعیت افزایش یارانه نقدی در سه ماهه اول 92 - سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با رای نمایندگان مصوب شد: ممنوعیت افزایش یارانه نقدی در سه ماهه اول 92

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 22 اسفند) مجلس شورای اسلامی، در بررسی لایحه اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در سه ماهه اول سال 1392 با الحاق بندی به ماده واحده این لایحه با 132 رای موافق، 27 رای مخالف و 2 رای ممتنع موافقت کردند.

محمدقسیم عثمانی، طراح الحاق بند یاد شده به ماده واحده در تشریح بیشتر این پیشنهاد مطرح شده، گفت: تصویب این بند الحاقی در آستانه انتخابات شائبه‌های استفاده انتخاباتی از یارانه‌های نقدی و سهام عدالت برای تحقق شعارهای انتخاباتی را از بین می برد.


نماینده بوکان، افزود: باتصویب این بند الحاقی پرداخت نقدی هدفمندی یارانه ها و سود سهام عدالت مطابق روال قبلی سه ماهه گذشته ادامه می یابد.
عثمانی تصریح کرد: تصویب این طرح موجبات بیشتر امنیت روانی را برای مردم در آستانه انتخابات به همراه خواهد داشت و اجازه نخواهد داد منابع ملی به نفع گروهی خاص با اهداف انتخاباتی سوق داده شود.
ایرج ندیمی در مخالفت با این طرح، گفت: روش اجرایی هدفمندی یارانه‌ها نیاز به بازنگری جدی دارد و نباید ما مساوات را به جای عدالت غالب کنیم.
وی افزود: در هدفمندی یارانه و همچنین توزیع سهام عدالت باید اصلاحات جدی انجام شود و برخی دهک‌ها باید از این مساله حذف شود که الحاق چنین بندی اجازه اصلاح در پرداخت نقدی یارانه‌ها و سود سهام عدالت را در سه ماهه اول سال خواهد گرفت.
بر همین اساس، عباس سلیمی در موافقت با الحاق بند یاد شده، افزود: به علت دیرکرد دولت در ارائه بودجه نمایندگان مصوب کردند که بودجه سه ماهه اول سال باید مثل سال گذشته تصویب شود و در این میان باید سایر موارد همچون پرداخت یارانه‌ها و سهام عدالت نیز همچون سال گذشته پرداخت شود تا شائبه های انتخاباتی در مورد افزایش سود سهام عدالت و پرداخت نقدی هدفمندی یارانه ها در این باره مطرح نشود.
در بند الحاقی به لایحه اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در سه ماهه اول سال 92، آمده است: در سه ماهه اول سال 1392 پرداخت یارانه نقدی و سود سهام عدالت مازاد بر سه دوازدهم سال 1391 ممنوع است و تخطی از این حکم، تصرف در اموال عمومی دولت محسوب می گردد.
hvm.ir




نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir