سایتicon
یک مقام قضایی: ارسال پیامک برای مخدوش کردن وجهه افراد در انتخابا - سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک مقام قضایی: ارسال پیامک برای مخدوش کردن وجهه افراد در انتخابات جرم است
رییس کل دادگستری استان کرمان شکسته شدن مرزهای اخلاقی در انتخابات را یک آفت دانست و گفت:‌ سیاه‌نمایی، توهین، تحقیر و زیرسوال بردن خدمت دیگران یک آفت در انتخابات است. باید نقاط مثبت را تقویت و نقاط ضعف را با برنامه‌ریزی مناسب کمرنگ کرده یا به صفر برسانیم.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، حجت‌الاسلام علی توکلی در همایش قانون و امنیت در شهرستان بم، با بیان این‌که «امنیت داخلی و خارجی کشور، با حضور آگاهانه و آزادانه مردم در صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب اسلامی، شکل گرفته است» افزود: حضور مردم، آزادی، سلامت و اجرای کامل قانون از نقاط مثبت انتخابات گذشته در کشور بوده است و هیچ فردی نیز نتوانسته اجرا نشدن قانون را ثابت کند.

وی با بیان این‌که «نباید از تکنولوژی برای مخدوش کردن وجهه افراد استفاده شود» گفت: یکی از نقاط منفی که جرم نیز محسوب می‌شود، ارسال پیامک‌هایی است که به مسایلی درباره حریم خصوصی افراد می‌پردازد. ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم انتخاباتی، تمامی جرایم این حوزه را تعریف و معرفی کرده است.

این مقام قضایی ادامه داد: نباید دین، آخرت و دنیای خود را برای طرفداری از فردی بفروشیم. در صورتی که طرفدار فردی هستیم باید نقاط مثبت و عملکردهای خوب آنها را مطرح کنیم.

وی با اشاره به این‌که «یکی از نقاط منفی گذشته در انتخابات، بزرگ‌بینی افراد است» عنوان کرد: در تبلیغات انتخاباتی افراد باید خود را آنگونه که هستند، معرفی کنند. رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی هواداران نامزدهای انتخابات و رسانه‌ها یک ضرورت است.

توکلی با تاکید بر ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی، تصریح کرد: به اعضای شورای حل اختلاف اعلام شده که حق ندارند برای نامزدی تبلیغ کنند، زیرا سلامت و اعتبار اعضای شورا بسیار مهم است.

رییس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بر پاسخگو بودن مدیران تاکید کرد و گفت: اگر مردم و مراجعان به ادارات، شاهد شکسته و کمرنگ شدن ارزش‌های اجتماعی باشند، مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

وی حسن ظن مردم به مسوولان را از عوامل پیشرفت جوامع دانست و عنوان کرد: یکی از مزایای بسیار ارزشمند اخلاق نیک و برخورد مناسب مدیران و کارکنان با مردم، توسعه اعتماد عمومی است.

وی تصریح کرد:‌ اگر در نقطه‌ای فسادی را مشاهده می‌کنیم به علت کمرنگ شدن ارزش‌های اخلاقی است. خوشبختانه در بین مسوولان استان کرمان، حسن ظن وجود دارد و این امر دوران طلایی استان را رقم می‌زند.




نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir