سایتicon
خبــــــرهــــــا - سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

     به بهانه سفر وزیر محترم کشور جناب آقای دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی به زادگاهش، شیروان

از چندی قبل که زمزمه‌ی سفر وزیر کشور به شهر دارالمصلین (شیروان) شروع شد؛ با تصور آن ، مهمی ذهن مرا به خود مشغول کرده بود تا اینکه  لحظه دیدار فرا رسید.

 

     باسلام خدمت فرزند شیروان،  سلامی آکنده از عشق و ارادت و محبت که از اعماق وجودم سرچشمه میگیرد.

     برایتان نوشته ام تا بدانید هر چند می دانم که می دانید ، ما همیشه در میدان بوده و هستیم. امروزما جوانان این کشور برای میدان سیاسی و فرهنگی فضا را آنگونه رقم خواهیم زد که دهه عدالت و پیشرفت را با  تدبیر و امید و شوق همیشگی مان با قدرت و صلابت ادامه دهیم . این زبان حال همه ی ملت غیورماست که شما نیز از آن به خوبی آگاهید و به پشتوانه ی همین ایمان راه را بدون ذره ای تردید ادامه خواهید داد .

باعث افتخار شیروان  و ایران اسلامی هستید.

حق یارتان

دکتر رحمانی در شیروان+اولین سفر وزیر کشور به شیروان+





نویسنده : محمد قدرتی
 
تاریخ : دوشنبه 91/12/28

عکس+سفره+هفت سین+1392+1393+1394+1395+1396+سفره هفتسین+1393+1394+تصاویر سفره هفت سین 1395+1398+1400

مبارک بادت این سال و همه سال
برآمد باد صبح و بوی نوروز
به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال
همایون بادت این روز و همه روز
چو آتش در درخت افکند گلنار
دگر منقل منه آتش میفروز
چو نرگس چشم بخت از خواب برخاست
حسدگو دشمنان را دیده بردوز
بهاری خرمست ای گل کجایی
که بینی بلبلان را ناله و سوز
جهان بی ما بسی بودست و باشد
برادر جز نکونامی میندوز
نکویی کن که دولت بینی از بخت
مبر فرمان بدگوی بدآموز
منه دل بر سرای عمر سعدی
که بر گنبد نخواهد ماند این کوز
دریغا عیش اگر مرگش نبودی
دریغ آهو اگر بگذاشتی یوز

شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی

بس که بد میگذرد زندگی اهل جهان/ مردم از عمر چو سالی گذرد، عید کنند!




نویسنده : محمد قدرتی

طرح شکایت ایران علیه کارگردان فیلم آرگو(Argo)
ایزابل کوتان‌پیر وکیل ایران در رابطه با طرح شکایت علیه تهیه کننده و کارگردان فیلم آرگو (Argo)
به گزارش مهر، محمد لسانی دبیر برگزاری همایش "شعبده هالیوود" با اعلام این خبر که وکیل منتخب برای شکایت از هالیوود صبح امروز به تهران وارد شده است، گفت: ایزابل کوتان‌پیر جزو معدود وکلای بین‌المللی است که پرونده‌هایی را از این دست که به گونه‌ای ضدصهیونیسم است، قبول می‌کند. به محض ورود وی به ایران جلسات مختلفی درباره چگونگی تنظیم شکایت مورد نظر برگزار شد تا با ارائه مستندات و مشاوره‌های رسانه‌ای ماده شکایت لازم را با همکاری دستگاه‌های فرهنگی تنظیم کند.

ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی

با رای نمایندگان مصوب شد: ممنوعیت افزایش یارانه نقدی در سه ماهه اول 92

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 22 اسفند) مجلس شورای اسلامی، در بررسی لایحه اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در سه ماهه اول سال 1392 با الحاق بندی به ماده واحده این لایحه با 132 رای موافق، 27 رای مخالف و 2 رای ممتنع موافقت کردند.

محمدقسیم عثمانی، طراح الحاق بند یاد شده به ماده واحده در تشریح بیشتر این پیشنهاد مطرح شده، گفت: تصویب این بند الحاقی در آستانه انتخابات شائبه‌های استفاده انتخاباتی از یارانه‌های نقدی و سهام عدالت برای تحقق شعارهای انتخاباتی را از بین می برد.

ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی

پاسخ مراجع به استفتائی درباره انتشار پیامک‌های زنجیره‌ای

{تا پیام دیدی هشت بار بگو (یا ابوالفضل) و برای هشت نفر بفرست، همین الان خبر خوشی می‌شنوی به (ابوالفضل) قسم‌ات می‌دم بفرست فقط امتحان کن خیلی عجیبه.}

آیت‌الله+صافی‌گلپایگانی+نوری همدانی+مکارم شیرازی+آیت‌الله علوی‌گرگانی+آیت‌الله موسوی اردبیلی+آیت‌الله شبیری+حسینی زنجانی+آیت‌الله+صافی‌گلپایگانی+نوری همدانی+مکارم شیرازی+آیت‌الله علوی‌گرگانی+آیت‌الله موسوی اردبیلی+آیت‌الله شبیری+حسینی زنجانی+آیت‌الله+صافی‌گلپایگانی+نوری همدانی+مکارم شیرازی+آیت‌الله علوی‌گرگانی+آیت‌الله موسوی اردبیلی+آیت‌الله شبیری+حسینی زنجانی+آیت‌الله+صافی‌گلپایگانی+نوری همدانی+مکارم شیرازی+آیت‌الله علوی‌گرگانی+آیت‌الله موسوی اردبیلی+آیت‌الله شبیری+حسینی زنجانی

در برخی مواقع پیامک‌هایی از سوی برخی افراد با اتکاء به عقاید مذهبی مردم منتشر می‌شود که نحوه انتشار آن می‌تواند محل تامل باشد، در این راستا نظرات فقهی تعدادی از مراجع عظام را در قالب استفتاء جویا شدیم.

متن کامل سوالات و پاسخ آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی، موسوی‌اردبیلی، حسینی‌زنجانی و شبیری زنجانی به این شرح است:  ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی

تشکیل ستاد های ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در سراسر کشور
آیت‌الله آملی لاریجانی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ستادهای ویژه پیشیگری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی از سوی قوه قضاییه در سراسر کشور تشکیل می شود.
بخشنامه...


نویسنده : محمد قدرتی

 رییس کمیسیون اجتماعی مجلس (دکتر عبدالرضا عزیزی):
طرح امتیاز بندی جانبازان و ایثارگران در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار می گیرد

تهران - رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح امتیاز بندی جانبازان و ایثارگران در دستور کار این کمیسیون قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، عبدالرضا عزیزی عصر امروز - چهارشنبه - در مراسم تقدیر از رسانه های برتر حوزه ایثارگری در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران افزود: این طرح افرادی که به طور موظف، غیر موظف، داوطلب یا سرباز از سه تا شش ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند را شامل می شود.

به گفته وی مهمترین معیار واولویت این سیستم تطبیقی و امتیاز بندی با جانبازان قطع نخاعی کشور است. ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی

معاون حقوقی پارلمانی وزیر دادگستری از بررسی لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون قضایی و ارسال به صحن علنی مجلس خبر داد

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب، گفت: برای سومین مرتبه لایحه حمایت از خانواده با حضور عضوی از شورای نگهبان در کمیسیون قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و ایراد جزیی که مورد نظر شورای نگهبان بود، برطرف شد و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: لایحه مجازات اسلامی کماکان در شورای نگهبان به سر می‌برد.

میرکوهی خاطرنشان کرد: ایرادهای شورای نگهبان نسبت به لایحه آیین دادرسی کیفری برای بار سوم برطرف شد و اکنون در شرف ارسال به شورای نگهبان است.

وی از آغاز بررسی لایحه اجرای محکومیت‌های مالی در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا




نویسنده : محمد قدرتی

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الوکیل» دانشکده حقوق هاروارد مشهورترین دانشگاه آمریکا، آیه 135 سوره نساء را بر سر در ورودی اصلی این دانشکده قرار داده است.آیه 135 سوره نساء بر سردر دانشکده حقوق هاروارد

بنابر این گزارش این دانشکده اعلام کرده است که این آیه از قرآن کریم عظیم‌ترین عبارت درباره عدالت در جهان و در تاریخ بشریت است و این ورودی همیشه یکی از مهمترین عبارات درباره عدالت در طول زمان را بر سر در خود دارد.
بنابر این گزارش آیه 135 سوره نساء می‌فرماید: {یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَى أَنْفُسِکُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالْأَقْرَبِینَ إِنْ یَکُنْ غَنِیًّا أَوْ فَقِیرًا فَاللَّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوَى أَنْ تَعْدِلُوا وَإِنْ تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا}.
ترجمه این آیه چنین است:
اى کسانى که ایمان آورده‏اید پیوسته به عدالت قیام کنید و براى خدا گواهى دهید هر چند به زیان خودتان یا [به زیان] پدر و مادر و خویشاوندان [شما] باشد اگر [یکى از دو طرف دعوا] توانگر یا نیازمند باشد باز خدا به آن دو [از شما] سزاوارتر است پس از پى هوس نروید که [درنتیجه از حق] عدول کنید و اگر به انحراف گرایید یا اعراض نمایید قطعا خدا به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است.

منبع: خبرگزاری فارس




نویسنده : محمد قدرتی
 
تاریخ : یکشنبه 91/11/8

«تابناک» فیلتر شد
کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد که سایت خبری - تحلیلی تابناک از سوی دادستانی تهران فیلتر شده است.
 دفتر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کمیته فیلترینگ) اعلام کرد که فیلترینگ سایت تحلیلی خبری تابناک توسط این کارگروه صورت نگرفته است و فیلتر شدن این پایگاه خبری - تحلیلی راسا از سوی دادستانی تهران صورت گرفته است.عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا این خبر را تایید کرد.
با وجود مشخص شدن ورود دادستانی تهران به موضوع فیلتر شدن سایت تابناک، تاکنون علت فیلتر شدن این سایت اعلام نشده است. پیش از این مسوولان سایت تابناک، علت عدم دسترسی به این سایت را مشکلات فنی اعلام کرده بودند.
سایت خبری تحلیلی تابناک از سال 1386 راه‌اندازی شده است.

به نقل از جامعه خبری الف




نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir