سایتicon
آزمون وکالت 90 و نحوه برگزاری آن - سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قابل توجه شرکت کنندگان آزمون وکالت 90

برای مشاهده کارنامه آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال 1390 ( کانون وکلا دادگستری به جز کانون گیلان ) اینجا را کلیک نمایید

 


 

 

 

در جلسه شورای اجرایی اسکودا؛آزمون وکالت 90 و نحوه برگزاری آن بررسی شد

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت  کلیک نمایید....

جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تشکیل شد و مسائل مربوط به آزمون وکالت سال 90 و نحوه برگزاری آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه موارد مختلفی در مورد امنیت آزمون مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که داوطلبان در موقع ورود به جلسه امتحان حتما اصل شناسنامه عکس‌دار و کارت ملی همراه داشته باشند.



ضمنا در موقع ثبت نام از پذیرفته‌شدگان، کارت ورود به جلسه با شناسنامه آنان مقابله خواهد شد.

در این جلسه همچنین مقرر شد که روش جاری سوالات به ترتیب سال‌های گذشته بوده و سوالات در مواردی که در بانک سوال تنظیمی کانون‌ها باشند پس از بررسی و حتی‌المقدور تکراری نبودن آنها و ممیزی عدم خروج سوال از متن قانون و رویه قضایی، انتخاب شوند.

علاوه بر این مقرر شد در صورتی که در موردی سوال در بانک سوال موجود نبود، طراحان راسا و فی‌المجلس اقدام کنند.

شورای اجرایی همچنین به رئیس اتحادیه تفویض اختیار کرد که بر انجام موارد فوق به هر نحو مقتضی بداند مدیریت کند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، مبنای انتخاب سوال صرفا پرسش‌های تنظیم شده بر روی فرم‌های ارسالی برای کانون‌ها خواهد بود و سوالاتی را که طراحان فی‌المجلس طرح می‌کنند ایضا بر روی فرم‌هایی خواهد بود که در جلسه در اختیار آنان قرار داده خواهد شد و استفاده از سوالات نوشته شده قبلی که به وسیله طراحان ارائه شود مطلقا مجاز نخواهد بود.

همچنین مقرر شد که بررسی تعیین مقررات اولویت داوطلبان بومی ادامه یابد اما در آزمون سال 1390 در این مورد اقدامی امکان‌پذیر نخواهد بود.

در مورد ویژگی‌های محل برگزاری آزمون نیز توصیه شد که حتی‌المقدور سالن یا سالن‌هایی که مشتمل بر اجزا نباشد، برای آزمون پیش‌بینی شود.

همچنین مقرر شد که صدور و تحویل کارت از طریق اینترنت و با فاصله‌ای که از ده روز از امتحان بیشتر نباشد، صورت گیرد.

بر این اساس، مدارک داوطلبان پذیرفته شده در موقع ثبت نام مجددا ممیزی خواهد شد و در صورت عدم انطباق شرایط آنان با آنچه در آگهی ثبت نام اعلام شده قبولی‌شان در آزمون کان لم یکن تلقی خواهد شد.

مراتب مربوط به برگزاری دو مرحله‌ای آزمون کانون مرکز نیز به آگاهی اعضای شورای اجرایی رسید.

در این جلسه همچنین هزینه ثبت نام آزمون سال 90 مطرح و ابتدا گزارش مربوط به مذاکرات با سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر اینکه هزینه مورد مطالبه از ناحیه این سازمان قریب به صد درصد افزایش یافته است، به اطلاع شورای اجرایی رسید.

نمایندگان کانون‌ها نیز توضیح دادند که مطمئنا هزینه برگزاری آزمون در محل با توجه به افزایش عوامل موثر در هزینه به شدت افزایش یافته است. بنابراین هزینه سرانه ثبت نام معادل شصت هزار تومان تعیین شد.

در نهایت با توجه به تصویب صدور کارت اینترنتی که مستلزم در دست بودن نشانی محل حوزه‌های امتحانی و گنجایش آنهاست، مقرر شد که کانون‌ها نشانی حوزه‌ها و گنجایش هر یک از آنها را حداکثر تا پنجم آبان به اتحادیه اعلام کنند.

chatredanesh.comمنبع:




نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir