سایتicon
سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران به لحاظ حقوق بین‌ الملل ، "حق فسخ توافق ژنو" را دارد

بر اساس اصل "نقض در معاهدات دوجانبه یا چند‌جانبه از سوی یکی از طرف‌های معاهده" که طرف دیگر حق دارد معاهده را فسخ کرده یا به حالت تعلیق در بیاورد و این در حالی است که با توجه به اقدامات اخیر آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید، کشورمان به لحاظ حقوق بین‌الملل، این حق را دارد ...
نقض توافقنامه ژنو و تصویب تحریم‌های جدید علیه  جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا در حالی اتفاق افتاد که کشورمان بر لزوم اعتماد‌سازی طرف مقابل تاکید داشت، این امر علاوه بر اینکه موجب تخریب فضای حاکم بین دو کشور می‌شود از طرفی خلاف تعهدات توافق‌شده در ژنو است.
در همین زمینه "عباس اسدی"  حقوقدان بین‌الملل با ارسال یادداشتی برای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقض توافقنامه ژنو به بررسی این مهم از منظر حقوق بین‌الملل پرداخته است.
"
اصولاً بیشترین روش ایجاد قواعد بین‌المللی، انعقاد توافق‌های بین‌المللی و عهدنامه‌های بین‌المللی است؛ این عهدنامه‌ ها نام‌ های دیگری چون قرارداد، کنوانسیون، پروتکل، میثاق، منشور، اساسنامه، یادداشت، تفاهم و ... را به خود اختصاص داده، پس مفهوم معاهده مفهومی است وسیع و چشم‌گیر که توافقات حاصل شده در ژنو نیز از همین دسته است.

ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی

مسئولیت حقوقی تجارت سلاح و تجهیز گروه‌های تروریستی

گروه حقوقی- یکی از منابع درآمدی کشور آمریکا تولید و فروش سلاح است. مشتریان این سلاح‌ها هم مردم آمریکا هستند زیرا در کشور آنها قوانین سهل‌گیرانه‌ای برای نگهداری و فروش سلاح وجود دارد و هم مردم و دولت‌های سایر کشورهای جهان. این سلاح‌ها وسیله‌ای برای تامین بسیاری از مقاصد شوم در سراسر جهان هستند و بدون شک کشور آمریکا از وقوع جنگ در جهان زیان نمی‌بیند. در این وضع باید پرسید که آیا در مقابل این منافع سرشاری که از جنگ‌افروزی و فروش سلاح نصیب این کشور می‌شود مسئولیت‌هایی نیز دارد؟
آیا فروش سلاح هیچ مسئولیتی برای این کشور به همراه نمی‌آورد؟ برای بررسی این موضوع از نگاه جرم‌شناسی به گفت‌وگو با دکتر سلمان عمرانی، حقوقدان، پرداخته‌ایم.

ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی

تمایز تحصیل مال نامشروع از کلاهبرداری

گروه حقوقی- مردم بیشتر کسانی را که از راه غیرقانونی اموالی به دست می‌آورند کلاهبردار می‌نامند؛ اما کلاهبردار در معنی خاص خود دایره محدودی از جرایم را دربرمی‌گیرد که شرایط خاصی دارند. دادگاه به همه این شرایط رسیدگی می‌کند و تنها در صورتی که شرایط لازم وجود داشته باشد وی را به این جرم محکوم می‌کند.

 در قالب بررسی یک پرونده نحوه رسیدگی به این جرم و احراز مجرمیت را بررسی می‌کنیم...

ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی
 
تاریخ : یکشنبه 92/9/24

اظهار نامه و تنظیم آن
اظهار نامه :

برای اینکه فردی بتواند حقوق خود را به طرف دیگری متذکر شود و یا خواهان مطالبه حقوق خود شود میتواند بوسیله ارسال اظهارنامه اقدام کرده که طی این مرحله ممکن است توافق در مورد حقوق مورد نظر صورت پذیرد .

ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی

چگونگی رسیدگی به جرم خیانت در امانت

گروه حقوقی- امانتداری فضیلتی مورد تاکید شرع مقدس است، اما گاه سودجویی و منفعت‌طلبی باعث چشم بستن بر امانت‌داری و خیانت در امانت می‌شود. این عمل نه تنها گناه است و مجازات اخروی دارد، بر اساس قوانین و مقررات کنونی کشور جرم محسوب می‌شود و مرتکب آن پس از محکوم شدن مجازات می‌شود. البته باید شرایطی جمع شود تا جرم خیانت در امانت به وقوع بپیوندد. در ادامه با بررسی یک پرونده نگاهی به شرایط لازم برای وقوع این جرم و نحوه رسیدگی به آن در دادسرا و دادگاه خواهیم انداخت.

ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی
 
تاریخ : پنج شنبه 92/9/21

سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران

سایت حقوقی قانون ایران در نظر دارد بخش اختصاصی دانلود کتابهای انواع قوانین و مقالات و جزوات حقوقی و سوالات آزمونهای مشاوران حقوقی و کانون وکلا را در اختیار کاربران عزیز قرار دهد.

سایت حقوقی قانون ایران آمادگی خود را نیز جهت دریافت هرگونه انتقاد و پیشنهاد برای پیشبرد اهداف و نظرات حقوقدانان گرامی اعلام می نماید.

سایت حقوقی قانون ایران+سایت حقوقی قانون ایران+سایت حقوقی قانون ایران+سایت حقوقی قانون ایران

 + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران + سایت حقوقی قانون ایران

سایت حقوقی قانون ایران+سایت حقوقی قانون ایران+سایت حقوقی قانون ایران+سایت حقوقی قانون ایران+سایت حقوقی قانون ایران+سایت حقوقی قانون ایران+ قانون ایران+سایت حقوقی قانون ایران+سایت حقوقی قانون ایران




نویسنده : محمد قدرتی

 آزادی به بریدن زنجیرها از دست و پا خلاصه نمی شود ،آزادی به احترام گذاشتن آزادی دیگران نیز نیاز دارد.

نلسون ماندلا

نلسون ماندلا+نلسون ماندلا کیست+رهبر آفریقای جنوبی+تسلیت مرگ ماندلا+ماندلا+kgs,k lhkngh+nv

نلسون ماندلا، رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با آپارتاید، در سن 95 سالگی درگذشت. وی که از چند سال پیش تاکنون از بیماری های شدید رنج می برد، اخیراً به طور مستمر در بیمارستان و تحت مراقبت های ویژه قرار داشت. ماندلا در سراسر جهان به عنوان نماد مبارزه با نژاد پرستی شناخته می شود.

نلسون ماندلا در بیمارستانی در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی درگذشت.

ماندلا اولین رئیس جمهوری سیاه پوست آفریقای جنوبی بود که از سال 1994 به مدت 5 سال این سمت را بر عهده داشت و بسیاری او را پدر آفریقای جنوبی می‌دانند. رهبر پیشین آفریقای جنوبی، علیه آپارتاید (یا حاکمیت اقلیت سفید بر کشور) مبارزه کرد و در سال 1993 جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.
نلسون ماندلا، که مدت 27 سال زندانی بود، نقش برجسته ای در برقراری صلح در سایر مناقشات به عهده داشت. ماندلا در ماه‌های اخیر چندین بار به دلیل مشکلات جسمانی در بیمارستان بستری شده بود. او در دهه هشتاد، زمانی که زندانی شده بود، دچار بیماری سل شد.
نلسون ماندلا علیرغم حبس طولانی مدت، دشمنان سابق خود را بخشید و به عنوان رییس جمهوری وقت از تمام نژادها خواست برای دستیابی به آشتی ملی همکاری کنند.




نویسنده : محمد قدرتی

چگونه می‌توانید وکیل دادگستری شوید؟

گروه حقوقی: حنانه سماواتی- وکالت در دادگاه‌ها نیازمند برخورداری از دو مجموعه از شرایط است؛ قسمت اول شرایط عمومی است که در قانون مدنی برای هر وکیلی مقرر شده است و اختصاص به وکیل دادگستری ندارد اما دومین دسته از شرایطی که باید وکلا از آن بهره‌مند باشند، شرایط اختصاصی است که در ماده 55 قانون وکالت مصوب سال 1315 برشمرده شده است.
اصلی‌ترین شرط وکالت در دادگاه‌ها داشتن پروانه وکالت است بنابراین وکالت در دادگاه‌ها به جز موارد استثنایی که در قانون پیش‌بینی شده توسط اشخاصی غیر از وکلای دادگستری یعنی افرادی که پروانه وکالت ندارند، ممنوع است. در گفت‌و‌گو با کارشناسان حقوقی به بررسی شرایط لازم برای وکالت در دادگاه‌ها پرداخته‌ایم.

چگونه می‌توانید وکیل دادگستری شوید؟+چگونه+می‌توانید+وکیل+دادگستری+شوید+شرایط کارآموزی وکالت+شرایط عمومی+شرایط ورود وکالت

ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی

فرزند امروز، همسر فردا

محمد قدرتی

سایت حقوقی قانون ایران

www.Lawiran.ir

در این سالها با لایحه ای مبنی بر حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست مواجهه هستیم، در حالی این لایحه تایید گردید که در تبصره ماده 27 لایحه مذکور با مخالفت هایی از جمله اقشار مردم، حقوقدانان و فقها روبرو بود و با تعابیری همچون « لایحه ای برای تغییر کاربری از فرزند به همسر » اعتراض خود را نشان داده اند. ازدواج سرپرست با فرزند خوانده در این لایحه به نوعی از ممنوعیت خارج گردیده و مخالف با روح قانون و موازین شرعی می باشد.

مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده 27 قانون حمایت از خانواده، ازدواج سرپرست و فرزندخوانده را مشروط به حکم دادگاه صالح پس از اخذ نظر مشورتی سازمان بهزیستی موکول نموده است، در حالیکه پیش از این در تبصره ماده 27 لایحه حمایت از کودکان، ازدواج سرپرست با فرزندخوانده به طور کلی ممنوع بود.

بسی جای تاسف است با طرح چنین لایحه ای که با عرف و اصالت و تمدن ایرانیان که از اعصار گذشته تا کنون و حتی در دوران جاهلیت نیز چنین امری جایز شمرده نمی شد رای بگیرد و اینکه جامعه ما زیر ذره بین جوامع جهانی به ویژه کسانی که خود را سکاندار حقوق بشر در جهان می دانند می باشد که باعث به وجود آمدن مباحث جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران می شود.

ادامه مطلب...


نویسنده : محمد قدرتی
نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir