سایتicon
آزمون مشاوره حقوقی قوه قضاییه - سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
تاریخ : چهارشنبه 89/7/14
آزمون مشاوره حقوقی قوه قضاییه

در اجرای ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (مصوب فروردین ماه 1379) و برآورده ساختن اهداف مقرر در آن مرکز مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضاییه با توجه به شرایط و نیازهای موجود اقدام به برگزاری ازمون مشاوران حقوقی قوه قضایی و پذیرش متقاضیان می نماید.

1-شرایط لازم برای اخذ پروانه مشاوره حقوقی قوه قضاییه

الف- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
ب- داشتن حداقل 24 سال و حداکثر 65 سال سن در زمان صدور پروانه مشاوره حقوقی
ج- داشتن حداقل شناسنامه معتبر کارشناسی از دانشکده های معتبر داخلی یا خارجی
د- انجام خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان ز- عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تایید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق
و- نداشتن سوء شهرت و عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات قضایی و ....
هـ- داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی
ی- عدم اشتغال اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی در وزارتخانه ها، سازمانها، ادارات و شرکتهای دولتی، نهادهای انقلابی، شهرداری ها و موسسات مامور به خدمات عمومی و عدم اشتغال به سر دفتری یا دفتریاری در زمان صدور مجوز

2- مواد و ضرایب آزمون مشاوره حقوقی

ردیف نام درس ضریب
1 آئین دادرسی کیفری -
2 آئین دادرسی مدنی -
3 حقوق مدنی -
4 حقوق تجارت -
5 حقوق جزا -
6 حقوق ثبت و مقررات ثبتی -
7 متون فقه -
8 امور حسبی -

شایان ذکر است که آزمون مشاوره حقوقی قوه قضایی زمان مشخص و معینی نداشته و با توجه به اعلام قبلی در جراید و روزنامه های کثیر الانتشار برگزار می گردد. همچنین برای اطلاع بیشتر در خصوص نحوه آزمون، ظرفیتها و تاریخ آزمون و سایر اطلاعات مرتبط با مرکز امور مشاوران حقوقی قوه قضاییه به سایت اینترنتی این مرکز مراجعه بفرمایید.

www.judiciarybar.ir

3- نکات مهم

1- آزمون مشاوره حقوقی قوه قضاییه به صورت تستی و چهار گزینه ای می باشد و متقاضیان پس از قبولی در آزمون و طی مراحل گزینش، مصاحبه و کارآموزی موفق به اخذ پروانه خواهند شد
2- آزمون با توجه به تعداد متقاضیان و به تشخیص مرکز مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضایی برگزار می گردد.
3- اعضای هیات علمی رسمی دانشکده های حقوق که دارای مدرک دکتری تایید شده بوده و دست کم سه سال سابقه تدریس در دروس حقوق دارند از شرکت در آزمون معاف می باشند (ماده 8 آئین نامه و تبصره آن)
4-پذیرفته شدگانی که حداقل 16 ماه سابقه ی کار قضایی به تایید مراجع مربوط داشته باشند و نیز اعی رسمی هیئت های علمی دانشکده های حقوق داخل کشور که دارای مدرک تحصیلی دکتری در یکی از رشته های حقوقی باشند و حداقل 5 سال از آغاز استخدام رسمی آن ها گذشته باشد، از انجام دوره کارآموزی معاف خواهند بود.
5- درآزمون مشاوره حقوقی قوه قضاییه تاکید بر مواد قانونی است. اما مطالعه کتب و جزوات مرتبط با مواد و دروس آزمون نیز توصیه می گردد.

metanat.ac.ir




نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir