سایتicon
ورزش میزان ارتکاب جرم را کاهش میدهد - سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورزش میزان ارتکاب جرم را کاهش می‌دهد
تحقیقات جدید نشان می‌دهد انجام ورزش مستمر می‌تواند درصد زندانیانی را که پس از آزادی بار دیگر مرتکب جرم می‌شوند، را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه اینترنتی Science daily در گزارشی به بررسی نتایج تحقیق یک استاد فیزیولوژی پرداخته است. تحقیقی که نشان می‌دهد مجرمان ورزشکار پس از آزادی از زندان به نسبت کمتر از سایر مجرمان به بزهکاری تمایل دارند.

دکتر روزی میک، استاد فیزیولوژی در مرکز تحقیقات دانشگاه سوتهمتپن، یکی از تحقیقات خود در مرکز ورزشی زندان پورتلند را به این موضوع اختصاص داد.

دکتر میک به مدت 2 سال بر روی 81 مرد جوان که در مرکز مجرمان جوان دُرست در پورتلند زندانی بودند کار کرد. این افراد در آکادمی‌های فوتبال و راگبی آموزش می‌دیدند. در این تحقیق، پیشرفت این زندانیان قبل و بعد از شرکت در این برنامه‌های ورزشی به طور دقیق بررسی شد و پس از آزادی نیز آنها مورد مطالعه قرار گرفتند.

این برنامه‌های آموزشی ورزش به مدت 15 هفته به طول انجامید و یک برنامه مشارکتی بین کارمندان زندان، انجمن آزادسازی زندانیان و کارشناسان پروژه بود که از زندانیان حمایت می‌کرد، تا بتوانند پس از تحمل دوران محکومیت به جامعه بازگردند.

از 50 زندانی که در این برنامه شرکت داشتند و بعد از 18 ماه آزاد شدند، 8 نفر آنها دوباره مرتکب جرم شدند یا به زندان بازگردانده شدند که نشان دهنده 16 درصد بازگشت دوباره بزهکاران به جرم است، در حالی که این رقم به طور معمول حدود 48 درصد بعد از یک سال است. همچنین پیشرفت‌هایی در زمینه کاهش نزاع، خشونت، میل به جرم و رفتار مجرمانه در این افراد مشاهده شد.

هدف این پروژه استفاده از قدرت ورزش برای کاهش بازگشت به جرم در میان مجرمان بود که امروزه در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

در واقع ابتدا مساله دوباره بازگشتن به زندان توجه دکتر میک را به این پروژه جلب کرد.

او می‌گوید: من بیشتر وقت خود را صرف بررسی مسائل روانی و اجتماعی کردم که مجرمان در بازگشت از زندان به جامعه با آن درگیرند. مجرمان جوان بیشترین درصد بازگشت به جرم را دارند. در واقع سه چهارم آنها در طی یک سال دوباره به زندان باز می‌گردند. این بازگشت به جرم باعث تخریب زندگی مردم و جامعه می‌شود. میلیون‌ها پوند به اقتصاد انگلیس ضرر می‌زند. یافته‌های این تحقیق مبتکرانه نشان دهنده موثر بودن استفاده از ورزش برای تغییر دادن مجرمان، مشغول کردن و انگیزه دادن به آنها برای مسئولیت پذیری بیشتر و دست کشیدن از جرم است.

جاستین مکمن مدیر تحولات پروژه می‌گوید: تحقیقات نشان داده‌اند که علاوه بر بهتر شدن رفتار مجرمان و مشغول شدن آنها، پروژه می‌تواند حمایت‌های اساسی در زمینه خارج شدن از زندان به همراه داشته باشد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

isna.ir




نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir