سایتicon
رییس کانون سردفتران قوه قضاییه: تمام کارهای دفترخانه ها رایانه ا - سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 رییس کانون سردفتران قوه قضاییه: تمام کارهای دفترخانه ها رایانه ای می شود

تهران - رییس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه در دیدار با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، گفت: در آینده نزدیک، فعالیت های تمام دفاتر ثبت اسناد رسمی در کشور به طور کامل رایانه ای می شود.

محمدرضا دشتی اردکانی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، بزودی مردم از مراجعه به دفاتر ثبت برای بسیاری از کارهای ثبتی معاف می شوند و نیازهای آن ها از طریق رایانه و شبکه اینترنت پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشی و در عین حال دقت در پرداخت های مردم در مراجعه به دفاتر ثبت اعم از اسناد و ازدواج، تمام این دفاتر به دستگاه های کارت خوان مجهز شده اند و هیچ وجه نقدی رد و بدل نمی شود.

دشتی اردکانی اضافه کرد: با رایانه ای شدن امور ثبت، دیگر مانند گذشته کسی نیاز به مراجعه به ادارات ثبت اسناد ندارد و از هر نقطه کشور و حتی جهان می تواند امور ثبتی خود را انجام دهد.



وی توضیح داد: برای نمونه اگر کسی نیاز به استعلام از ادارات ثبت و یا دفاتر داشته باشد، الان کافی است که وارد شبکه شده و درخواست خود را ارایه و پیگیری کند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه با بیان اینکه رایانه ای شدن امور ثبتی، مشکلات زیادی از دفترخانه ها از جمله تهیه فرم های اداری را برطرف کرده است، گفت: فرم ها در سایت سازمان ثبت در دسترس دفاتر است و آن ها می توانند به صورت "برخط" آن ها را خریداری کرده و از همان طریق نیز هزینه آن را پرداخت کنند.

وی افزود: برنامه ها به سمتی رفته است تا به جایی برسیم که برای امور ثبتی، نیازی به خروج از خانه نداشته باشد.

شایان ذکر است، هم اکنون در سطح کشور 15 هزار دفتر ثبت اسناد املاک و ازدواج فعال هستند که روزانه به یکصد هزار نفر خدمت ارایه می کنند.

دشتی اردکانی گفت: در گذشته بیش از 50 درصد از اختلافات مردم که به دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف می رفت مربوط به املاک و بخصوص املاک بدون سند و یا دارای سند عادی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره، وی گفت: با قانون مصوب سال 1391 مجلس شورای اسلامی و شرایطی که اعلام شد صاحبان این نوع زمین ها با ارایه اسناد خود از طریق سایت سازمان ثبت، پس از بررسی هیات قانونی، صاحب سند مالکیت شوند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ، ایرنا




نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir